onsdag 9 februari 2011

Förbanna inte mörkret, tänd ett ljus istället

Ibland äcklas jag av mänskligheten, en solkigt grå fläck på Moder Jords vackra yta, som bara skövlar och förstör. Efterlyst är en källa till denna känsla, ett program som visar hur rå och oberäknelig människan kan vara, lägre än djur då de åsidosätter sin moral för att istället utföra fysiskt våld mot personer i sin omgivning. Jag mår illa...
Då är det tur att det finns en person som har visat mig att kärleken inte saknas helt, att personlig lycka inte är helt omöjlig att uppnå och att människan inte bara är kapabel till grymma handlingar utan även till de mest osjälviska.

När jag tappar tron är du den som visar mig att det fortfarande finns hopp.

2 kommentarer:

  1. Kan inte göra annat än instämma...! Människan är allt som oftast en vidrig skapelse, MEN du visar att hoppet inte är förlorat. Du har visat mig så mycket och gör hela tiden <3
    När min värld håller på att rämna under mina fötter är det du som bär mig genom allt <3

    SvaraRadera
  2. Ni är jättegulliga tillsammans ^^ men håller dock inte alls med. Människan är ju det snällaste djuret som finns. Annars är det omöjligt att bygga något som liknar ett samhälle. Att vissa släpper en del av sin moral är, ja jättehemskt, men undantagsfall :O Däremot tror vi att vi är smartare än vi är... //Del-finen

    SvaraRadera