tisdag 14 september 2010

Får jag lyssna på dina hjärtslag?

Tiden går fort när man har.. roligt? För jag har nog det, eller stryk nog, jag har roligt. Även om det känns som att jag sliter som ett djur i skolan fast vi precis har börjat och jag i princip stupar i säng varje kväll, så är det absolut värt det! Det är en känsla av frihet, en frihet som jag inte såg röken av under gymnasietiden. För då, även om skolan kallades för "frivillig", så var den ju knappast det. Vi fick, eller snarare tvingades, läsa kurser hit och dit, kurser som jag i nuläget känner, och kände redan då, inte gav mig ett dyft. Men nu är det annorlunda. Jag tycker om kemi, det ger mig något, jag får den grund som jag behöver stå på och jag vet att den är 100% nödvändig. Så jag sliter på med ett leende. Och det är ett som är säkert, jag trivs som fisken i vattnet! (Men jag kommer antagligen fortsätta att gnälla över labbrapporterna som ska skrivas, lite lat är man allt..)

Till helgen blir det Skåne, jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar