söndag 5 september 2010

So tired of the nights I sleep alone

En halv lögn, eller en hel sanning?

Den här veckan har verkligen gått otroligt snabbt! Även om jag fortfarande saknar Skåne och familjen väldigt mycket så känns det samtidigt bättre och bättre hela tiden, särskilt som vi nu har börjat med föreläsningar och snart har vår första labb. Jag behöver ha något att sysselsätta mig med för att inte bli galen av tristess, enkelt uttryckt.
Idag har jag städat, tvättat, gjort ett storkok till början av nästa vecka (korvgryta med ris) och diskat lite, så nu känner jag mig som en riktig hemmafru. Dock skulle det aldrig fått plats en hel familj i min lilla etta, och tur är väl det, eftersom att hela tanken med flytten hit är att jag ska få en utbildning som leder till ett yrke som gör mig självförsörjande. Att vara hemmafru på heltid är verkligen inget som jag kan tänka mig i framtiden, men en hemmaman kanske inte hade varit helt fel?
Nä, nu är det slut med grubblerier och snart dags att ta itu med stökiometrin igen, för trots allt så gillar jag ju faktiskt kemi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar