tisdag 8 mars 2011

I haven't lost anything except my mind

Livet, det har en tendens att förändras snabbare än ett andetag, ett hjärtslag, blinka inte för då missar du det.

Tyvärr är det så många som har förlorat förmågan att leva i nuet, vi drömmer om en framtid som ska vara så mycket bättre, och samtidigt förlorar vi de små gyllene momenten i vardagen som är de som gör livet värt att leva. En blick, ett leende, en snabb kram; det finns mycket som kan förgylla en hel dag, få en människa att känna sig lite gladare och lite lättare om hjärtat. "Fånga dagen", kanske den största och mest uttjatade av klichéer, men ack så sann. Ta vara på de dagar du har för de är räknade; de kommer ta slut, kanske snarare än du anar. Lev till fullo, våga ta det där steget eller säga de där orden, för det finns inget värre än att ångra något man inte gjorde, något som kanske kunde fått livet att nå nya höjder.

Jag vet, för jag har vågat och vunnit.
Jonas, jag älskar dig.


1 kommentar:

  1. Du har så rätt, man måste ta tillvara på allt som livet har att ge. Man ska ta alla chanser som man ges, när de ges. Aldrig tänka "tänk om", bara kasta sig ut och låta lyckan bära en rätt.
    Jag vet precis som du vad jag pratar om, jag vågade släppa alla säkerhetslinor, ta det sista steget! Och det är jag så enormt glad och lycklig över!

    Sara, jag älskar dig <3

    SvaraRadera