lördag 3 november 2012

Lördagkväll

Känslan när kroppen tror att det är söndag och man sen inser att det är lördag är underbar!
Sen jag skrev senast har jag utnyttjat massagen jag fick i julklapp av mamma, bokade in den på Dolci som ligger på samma gata som vi bor och dem kan jag starkt rekommendera. Trevligt, proffsigt och skönt. Förra veckan avslutades sedan med redovisning om SSRI-preparat följt av en bussresa till Lund och mamma. Pappa hämtade mig och Jonas på lördagen, vi åkte med honom till Hässleholm, och han envisades med att köra på landsbygden, vilket gjorde bilen skitigare än skitigast. Trots denna strapats var vi först att anlända till Hovdala, där vi sen firade morfar som fyllde 80. Hans tre bröder och två systrar var med och först då insåg jag hur stor släkten egentligen är, har i princip bara träffat den närmsta familjen innan då vi tydligen är utspridda över halva Sverige. Jag och Jonas sov sen över hos mamma igen innan vi tog bussen hem på söndagen.
Denna veckan började 8.00 på måndagen med föreläsning om sedativa läkemedel följt av en tripp till Ikea tillsammans med Emma på eftermiddagen. I onsdags blev det fika med min älskling på Frölunda torg, och sen blev det faktiskt fika igen med både blivande receptarier och apotekare på torsdagen också. Jag, Emma och Oscar vandrade runt lite på stan efter det och jag hittade ett par nya, snygga byxor som kanske dyker upp på bild här senare. Igår var Jonas och jag i Ullared en sväng tillsammans med sjukt mycket annat folk, men vi gjorde i alla fall en del fynd och nu är jag i princip färdig med Jonas adventskalender, väntar bara på paketet som jag har beställt från cdon. Idag har vi mest tagit det lugnt och nu ska jag återvända till följande:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar